30 Ağustos 2012 Perşembe

30 Ağustos Zafer Bayramı :)


30 Ağustos Zafer Bayramı
19 Mayıs 1919’da Ulu önder Atatürk’ün Samsun’a çıkmasıyla başlayan kurtuluş mücadelesi ,  Türk halkının ve askerinin büyük azmiyle yapılan savaşlar sonrasında 30 Ağustos 1922 yılında Başkomutanlık Meydan Muharebesi  zaferi ile son buldu.  Kurtuluşumuzun büyük zaferinin 90. Yılı kutlu olsun .
1989’da Bulgaristan’dan göç etmiş bir ailenin kızı olarak vatanın, toprağın, özgürlüğün ve dinini özgürce yaşayabilmenin ne demek olduğunu beklide en iyi bilenlerden biriyim.
 O dönemdeki Bulgaristan liderlerinin Türkleri sindirme politikası ile Türkçe konuşmak yasaklanıyor, Türk isimleri yerine herkese zorunlu olarak Bulgar isimleri veriliyor ve beklide en acısı din özgürlüğü kısıtlanıyordu. Tabi bunlar sadece bir kısmı... O zamanlar yaşım küçük olduğu için bu zorlukları çok fazla hatırlamıyorum,   tüm bu yaşananları zamanla aile büyüklerimizden ve  araştırmalarımdan öğrendim .  
1989 Yılında ana vatanımızın bize sahip çıkıp, sınır kapılarının açılması ile birçok Türk ailesi gibi yıllarca yaşadığımız bir yurdu terk etmek zorunda kaldık. Evet kendi vatanımıza kavuşmak ve özgürce yaşamak çok güzel ama bu göç ile parçalanan  aileler , akrabalıklar ve dostluklar.. . Bunların telafisi yok.  
 Ben Türkiye’ye 6 yaşında geldiğim için beni etkileyen Türkiye’ye orta yaşlarda gelen ailemin Türkiye’de hayata yeniden başlama sürecide yaşadığı maddi ve manevi zorluklar. Yıllarca farklı bir kültürde yaşayıp sonrasında kendi öz vatanında hayata sıfırdan başlamak çok zor oldu elbette. Ama şimdi geriye dönüp baktığımda bu göçün bana kazandırdıkları için her zaman şükrediyorum.  Kendi vatanında özgürce kendi dilimi konuşabilmek,  geçmişi aynı özden gelen insanlarla yaşamak,  dinimi özgürce öğrenip ve uygulayabilmek, Türk Bayrağının altında yaşayabilmek bunlar paha biçilmez şeyler.  
Bu göç ile Türkiye’ye gelip burada zor ama yeni bir başlangıç yapan, zorluklar karşısında yılmayan bitanecik anneme ve rahmetli babama çok teşekkür ediyorum…
Zorunlu bir göçte dönebilecek bir vatanımın olması, yaşadığım topraklarda Türk Bayrağının dalgalanması, ortak geçmişi olan bir kültürün insanları ile yaşamak kısacası Türk olmak, Türk’üm diyebilmek çok güzel…
Bu nedenle Türk halkının kurtuluş mücadelesinin 90.yılını kutlarken bu mücadele de emeği geçen Atatürk’e, silah arkadaşlarına, şehit olan milyonlarca Türk vatandaşına çok fazla şey borçlu olduğumu düşünüyorum…Sonsuz teşekkürler…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder