16 Aralık 2012 Pazar

Gezi Zamanı :) İznik :)

Harika bir sonbahar gününde yolumuz Bursa'nın şirin ilçesi İznik'e düştü...
İznik birçok eski medeniyete ev sahipliği yapan ve hala onun kalıntılarını taşıyan şirin bir ilçe
İznik tarihi, gölü , doğası ve çinisi ile meşhur

İşte fotoğraflar..

İznik Gölü

işte ağaçların arasından Gökyüzü...



Gökyüzü...Sonsuzluk :)






Balıkçı bize balıkk getir :)


en sevdiğim yapraklar arasından gökyüzü....

İznik sessizliği ve doğayı sevenler için vazgeçilmez bir yer. İlçe gölün çevresine kurulmuş.
 Hotel ve moteller sabah göl manzarası ile uyanmak isteyenler için gölün kıyısına çok yakın.



İşte geleneksel türk sanatlarından biri olan Çini'nin merkezi İznik'teki Çini Çarşısı..




Çarşıda çini süslemesi binbir çeşit takı ve süs eşyası bulunmakta..
Tabi ben bunların arasından ne alacağımı şaşırıyorum..



ve işte Çini çarşısı içindeki Lotus Sanat Evi
bu dükkanın sahibi bayana çalışma alanının fotoğraflarının çekilmesine 
 izin verdiği için çok teşekkür ediyorum
ayrıca hoş sohpeti ve sıcak karşılaması için tekrar teşekkür ediyorum
kendisi işini çok seviyor olsa gerek ki elimize aldığımız
her çininin deseninin tarihini ve anlamını anlatmaya başlıyor
çalışmalarını görmek için www.lotuscini.com adresini ziyaret edebilirsiniz
desen çıkarıyolar, deseni işliyorlar, fırınlıyorlar
bu kadar emek sonrasında da bize sunuyorlar
sabırlarına hayret ediyorum
bakıyorum buda el yapımı mı diye soruyorum evet , evet ,evet
tüm çalışmaları el yapımı el işlemesi
sabırları sayesinde yüzyılların sanatı yaşayıp yeni nesillere ulaşıyor
ellerine sağlık diyorum
bunca güzel eser arasından seçmekte zorluk çeke çeke
yonca desenli minik bir kaftan alarak dükkanlarından ayrılıyoruz...
Yolu İznik'e düşenler bu çarşıyı gezmeden burdan ayrılmamalı diyorum





Lotus Sanat Evi

Lotus Sanat Evi dükkanlarındaki minik atölye
Ellerinize ve sabrınıza sağlık..



İznik tarihi sur kapılarından bir tanesi
İznik ve Çini o kadar bütünleşmişki sokak isimleri ve kapı numaraları
çini tabelalar üzerine desenler işlenerek sokakları süslüyor..



ve İznik'te gün batımı...


 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder